Sunday 15 September 2013

Kerusi Comel Untuk Aktiviti Santai Anak-anak

Petang tadi saya bersama suami dan anak-anak keluar mencari pasangan bagi kerusi jari merah ini. Kerusi yang dipanggil Si Merah ini milik anak kecil saya. Buat sementara, ianyanya ditempatkan di sudut tangga. Penempatan sementara sehingga pasangannya ditemui.

Sebenarnya, sebelum ini pasangannya berwarna ungu. Milik anak sulung saya. Tapi rezeki Si Ungu tidak lama bersama kami. Ianya patah riuk ketika kami berpindah rumah Februari lalu. 

Kesian kakak, sukar untuk mencari kerusi gantinya untuk warna yang sama. Puas juga mencari di semua kedai perabut di pekan sekitar kawasan rumah Bonda tapi, bukan rezeki. Tidak bertemu barang yang dicari. Yang ada hanya kerusi jari ungu versi dewasa. Kedai perabut tempat saya beli haritu pun tiada stok.

Saya akan usahakan untuk mencari pasangannya supaya saya dapat tempatkan kedua-duanya di bilik anak-anak saya secepat mungkin. Jika tidak, biarlah si merah terus di situ. Setia menanti pasangan barunya.


                                           

Nota: Kerusi ini tidak boleh dikongsi. Hanya muat-muat seorang kanak-kanak. Saya rasa konsep kerusi ini sesuai untuk aktiviti santai anak-anak samada membaca atau menonton tv. Saya sukakan rekabentuknya :)

No comments:

Post a Comment