Monday 24 August 2015

Nasi Kerabu Yang Super Sedap Berhampiran POLIMAS, Jitra

Saya bukan orang pantai timur dan juga bukan orang selatan tanahair.
Jika mengikut salahsilah keluarga terdekat, sememangnya saya adalah anak jati utara.
Dalam perjalanan hidup, saya bertemu dengan ramai orang yang baik-baik. 
Alhamdulillah.

Pertama kali saya merasai nikmatnya nasi kerabu ketika saya belajar di UTM Skudai. Sahabat sebilik saya, orang Tanah Merah Kelantan. Sedapnya hasil masakan bonda beliau. Saya terus tertarik dan ianya menjadi menu kegemaran saya semenjak itu.
Sama juga dengan Laksa Johor dan Nasi Ambeng. Pengaruh suami telah membuatkan setiap kali ke Johor, dua makanan ini menjadi kewajipan dalam menu saya. 

Ini adalah nasi kerabu yang betul-betul sedap saya pernah cuba di Jitra. Nama kedainya adalah
KEDAI ANASTASIA.
 Pemiliknya adalah anak jati Kelantan saya kira, Sungguh 'dalam' bahasanya hingga agak sukar untuk orang utara seperti saya memahaminya. Apapun, nasi kerabunya memang sedap :)
Untuk edisi yang saya makan ini, tanpa solok lada. Kehabisan katanya! 



No comments:

Post a Comment