Thursday 19 December 2013

FROZEN : Antara Ketawa dan Airmata

Sebenarnya ni aktiviti keluarga yang dah dekat tiga minggu berlalu...Tiket 30 November 2013. Kan! Baru sempat nak buat entry. Biasanya menonton wayang dan bermain boling dilakukan secara pakej. Jika masa tayangan lambat lagi, kami bermain boling dahulu. Jika dah kesuntukan masa, tengok wayang dahulu.

 Ini bukanlah aktiviti rutin kami berempat.  Sekadar memanfaatkan masa berkualiti bersama. Secara dasarnya..kunjungan adalah mengikut kesesuaian cerita dengan puteri-puteri saya sahaja. Biasanya kena survey dulu waktu tayangan. Untuk dapatkan tempat duduk paling sesuai ....di tengah-tengah. Di JM ni, kedudukan E7, E8, E9, E10 atau F7, F8, F9 dan F10 saya rasakan paling strategik. Betul-betul mengadap skrin. Masa tayangan pertama untuk hari itu juga memainkan peranan bagi mengelakkan kesesakan.

Secara ringkasnya, cerita ini sungguh menarik. Babak-babak lucu disusuli dengan ketawa penonton yang rata-ratanya di usia puteri-puteri saya. Ibubapa tumpang juga. Tapi bila tiba saat-saat yang menyedihkan, suasana menjadi suram seketika. Di dalam kegelapan airmata saya berjujuran. Sedihnya....

 

FROZEN
FROZEN mengisahkan 2 beradik Puteri Anna dan Permaisuri Elsa. Betapa cinta sejati antara kedua-duanya akhirnya melumpuhkan sihir yang dimiliki si kakak. Sememangnya emosi turun naik. Lagu-lagu pun sedap didengar. Kalau versi Bahasa... terserlah kehebatan Marsha menyanyikan lagu BEBASKAN.
Good Job Marsha.
Cerita yang sungguh menarik, puteri-puteri saya begitu teruja dan gembira. 
Memang rasa nak tengok lagi... Versi Inggeris pula.
Sesiapa yang belum berkesempatan, bawalah pasangan dan putera puteri bersama. Mesti terhibur.

No comments:

Post a Comment