Friday 1 November 2013

Episod Akhir, Minggu Akhir, Siri Akhir, Musim Akhir, Perlawanan Akhir

Final fever atau demam minggu akhir semakin berleluasa dikeliling saya. Di tempat kerja, topik bualan adalah kisah  drama rantaian yang berada di minggu @ episod akhir. Kisah Kampung Girl, Jodoh Itu Milik Kita dan yang terkini, super hangat adalah Love You Mr Arrogant. Ketinggalan kapalterbang betul saya ni.

Sebenarnya saya tidak gemar menonton cerita berepisod atau bersiri. Saya bimbang saya tidak sabar menanti episod berikutnya. Lagipun saya tidak mahu aktiviti dan masa saya terikat. Biasanya bila ada cerita-cerita di tempat kerja, barulah saya tahu, oooooo ada cerita menarik ketika ini. Tetapi ketika itu .....mungkin, drama rantaian/bersiri tersebut sudah pun menghampiri penghujungnya. Yang boleh direkod, saya rekodkan. Semasa meng'iron' baju setiap hari ahad, baru saya menontonnya. Ok lah kan...boleh FF...jadi tak ada iklan.

Malam ni Super Spontan  2013 Akhir yang berlangsung di Dewan Kenangan SP. Saya tengok baru 3 kali. Itupun sebab temankan suami. Alih-alih, Laaaa dah akhir???  Apa-apapun:
Vote for JJ, Jep & Johan 

Hari Ahad nanti (ehhhh.. ahad kan?.. janganlah tersilap..) Saya dah janji dengan suami nak temankan tengok perlawanan akhir, Pahang Vs Kelantan walaupun saya bukan faham sangat tentang bolasepak. Sekadar jadi teman habiskan kacang bolehlah. Bukan apa...Senanglah saya nak ajak ke mana-mana nanti. 
What you give you get back ..... begitulah kaedahnya :)

Nota: Semasa saya belum berkahwin, ada seorang akak tempat kerja saya cakap. Kalau kita tidak menunjukkan rasa boring waktu temankan pasangan kita membuat aktiviti kesukaannya, nanti pasangan kita pasti pikir seribu kali nak cakap boring semasa temankan kita membuat aktiviti kesukaan kita. Ya...Memang betul pun.....

No comments:

Post a Comment